София. На провелия се Green Transition Forum 5.0, главният изпълнителен директор на СОФ Кънект Хесус Кабайеро представи конкретни резултати и предстоящи стъпки в развитието на летище „Васил Левски“ – София, които отговарят на трите водещи теми на форума: свързаност, устойчивост и конкурентоспособност.

„От началото на концесията през 2021 г. свързаността на летището се е увеличила с 25%“, отбеляза Кабайеро. По думите му, за да се поддържа и развива тази свързаност, е необходимо летището да разполага с адекватен капацитет. Именно затова през юли предстои да бъде обявен търг за избор на изпълнител за изграждането на новия Терминал 3. След завършването му, в рамките на пет години, капацитетът на летището ще достигне 20 милиона пътници годишно.

„Само за няколко години успяхме да намалим въглеродния отпечатък на летището с почти 50%. Целта ни е да станем напълно въглеродно неутрални до 2036 г.“, заяви Кабайеро. В тази посока вече е направена важна стъпка – стартира електрификация на наземните операции, финансирана с около 1 милион евро по линия на Европейския съюз. Това е част от цялостната стратегия на летището за постигане на по-зелено и устойчиво бъдеще.

СОФ Кънект залага на конкурентоспособността чрез модернизация и дигитализация. Летище „Васил Левски“ – София вече предлага най-ниските летищни такси в Европа и се превръща във все по-привлекателен авиационен хъб.

Със съдействието на ЕС, в размер на близо 5 милиона евро, предстои изграждането на първата частна 5G мобилна мрежа на летище в България. Само още четири европейски летища разполагат с подобна технологична инфраструктура, което поставя София сред най-иновативните авиационни платформи на континента.

Хесус Кабайеро подчерта значението на успешния модел на концесията като пример за ефективно публично-частно партньорство: „Положителният пример на концесията на летището в София ще привлече и други инвеститори в страната. Това е ключът към по-бързото и устойчиво развитие на България.“

Снимка Летище “Васил Левски” – София

Сподели публикацията

Последвайте AirNews.bg в LINKEDIN
Последвайте AirNews.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER