Джеда, Саудитска Арабия. Националният авиопревозвач на Саудитска Арабия – Saudia – отчете впечатляващ ръст в оперативната си дейност през първата половина на 2025 г., сочи последният доклад за изпълнение на компанията. През периода авиокомпанията е обслужила над 17,5 милиона пътници, което представлява увеличение от 7,2% в сравнение със същия период на 2024 г.
Увеличението е резултат от извършването на над 100 000 полета – редовни и допълнителни – в обширната мрежа на превозвача, която обхваща четири континента. Това представлява ръст от 4% спрямо миналата година. Saudia е регистрирала над 293 500 летателни часа за първите шест месеца на 2025 г., като същевременно поддържа изключителна точност на полетите – 89,6%. Според данни на глобалния доставчик на авиационна аналитика Cirium, Saudia е била номер едно в света по навременност на полетите през март и юни 2025 г.
В изпълнение на мисията си да свързва света със Саудитското кралство, авиокомпанията е превозила над 9,6 милиона международни пътници през първата половина на годината – увеличение от 5% спрямо същия период на 2024 г. Това се дължи на извършването на повече от 43 700 международни полета – ръст от 3% на годишна база. На вътрешния пазар, Saudia е обслужила над 7,9 милиона пътници, което представлява 10% увеличение, реализирано чрез повече от 56 400 вътрешни полета в рамките на кралството.
Тези резултати отразяват високото ниво на професионализъм и отдаденост на националния екип на Saudia, включително в областите на планиране, оперативен контрол и мониторинг на изпълнението. Фокусът върху повишаване на качеството и ефективността на операциите се засилва и чрез стратегически инвестиции в усъвършенствани дигитални системи, които допринасят за по-добро клиентско изживяване.
Флотилията на Saudia в момента се състои от 148 самолета, което осигурява стабилна основа за устойчиво развитие както на вътрешните, така и на международните маршрути. В бъдеще компанията планира да добави още 117 нови самолета, което ще позволи увеличаване на честотата на полетите, разширяване на капацитета по съществуващи маршрути и откриване на нови международни дестинации.












