На едно от видеата се вижда как жената стои на колене пред вратата на гейт на летище “Васил Левски” в столицата и се моли.

София. Сериозен скандал между пътничка, служители на гранична полиция и представител на наземния оператор Goldair Handling предизвика бурни реакции в социалните мрежи. Повод за конфликта е спор, свързан с ръчния багаж на жена, пътуваща с авиокомпанията Ryanair от летище “Васил Левски” в София.

Случаят беше заснет от друг пътник и публикуван във Facebook от потребител на име Николай Стефанов, със заглавие: „Ryanair in combination with Gold air at Airport Sofia. Видеоклиповете вече се разпространяват широко в мрежата и провокират обществен дебат.

На едно от видеата човекът, който снимка видеото с телефона си пита мъж, който носи бадж с логото на Goldair Handling, как е името му. Служителят маха  своя бадж си и крие табелката. Той е попитан какво се е случило и защо жената не е допусната в самолета. Той отговаря, че дамата е агресивен пътник. Грозният скандал разбуни духовете в социалните мрежи.

Изключително възмутен съм от безобразното държание на служителя на наземния оператор “Голдеър Хендлинг България” при вчерашния скандал с багаж на пътничка на “Райън еър”. Вместо да положи усилия за намаляване на напрежението в тези най-активни за пътуване месеци, той допринася за ескалиране на емоциите и се държи грубо с нея. Това се казва в позиция на вицепремиера Гроздан Караджов във връзка с вчерашния скандал между пътничка и представител на наземния оператор “Голдеър Хендлинг България”.

“Още преди обяд съм наредил ГД “Гражданска въздухоплавателна администрация” да извърши проверка на записите от камерите и да проведе разговори със свидетели на случката и представители на Гранична полиция. Всички са единодушни, че наземният оператор не е изпълнил задълженията си с изискуемото ниво. По тази причина управителят на Голдеър Хендлинг България е извикан в ГВА днес, където му е наложена най-високата глоба и устно предупреждение за отнемане на лиценза при следващ такъв случай. Пътниците имат права, които трябва да се спазват. Дори да има нарушения, има ред, по който те се констатират. И никой няма право да се гаври по този начин с достойнството на хората!”, споделя още Караджов.

Служителят на “Голдеър Хендлинг България” ООД не е нарушил права на пътник, нито се е държал грубо или неуважително. Това се казва в позиция на Ангел Митов, представляващ “Голдеър Хендлинг България” ООД, изпратена до редакцията на Bgtourism.bg във връзка със скандала заради ръчен багаж на Ryanair на летището в София. Ето и позицията на наземния оператор:

“Голдеър Хендлинг България” ООД обслужва наземно полети на различни авиокомпании на Летище София. Всички правила относно багажите на пътниците, техния допустим размер и дължимите за багажите такси се определят еднолично, изцяло и едностранно от авиокомпаниите, като Голдеър Хендлинг България ООД е единствено длъжно да следи за спазването на тези правила на авиокомпаниите. Това касае и ръчните багажи, като Голдеър Хендлинг България ООД е длъжно да следи за размерите на тези багажи и да събира таксите за свръхбагаж, които такси се определят от и са изцяло в полза на авиокомпаниите.

В конкретния случай служител на “Голдеър Хендлинг България” ООД не е нарушил права на пътник, нито се е държал грубо или неуважително. Служителят единствено е спазвал правилата и процедурите на летищния оператор и на авиокомпанията, като е посочил какви са допустимите размери на багажа и е извършил проверка за спазването им.

Видно от публикуваните кадри от вчера, 25.07.2025 г., служител на “Голдеър Хендлинг България” ООД на Летище София е действал професионално и без никакво физическо съприкосновение с пътника. Считаме, че на всички служители на Летище София, включително и тези на наземните оператори, се дължи необходимото уважение – лично към тях и към труда им (който е изключително важен и отговорен, за има столицата ни безопасен и пълноценен въздушен транспорт).

Сподели публикацията

Последвайте AirNews.bg в LINKEDIN
Последвайте AirNews.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER